![]()
ComfyHouse:
Pedagogii inovatoare pentru renovarea durabilă a clădirilor
Acțiunea cheie 2 – Parteneriate la scară mică în educația școlară/KA201
NUMĂRUL PROIECTULUI – 2022-1-LT01-KA210-SCH-000081054
Programul de eficientizare energetică a caselor conform metodei de predare STEAM: o combinație de matematică, știință și artă pentru copii cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani
Legislația europeană privind clima face din atingerea obiectivului climatic al UE de reducere a emisiilor UE cu cel puțin 55% până în 2030 o obligație legală. Țările UE lucrează la o nouă legislație pentru a atinge acest obiectiv și pentru ca UE să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050.
Materialele și lecțiile pregătite în cadrul proiectului “ComfyHouse” prezintă aspectul protecției mediului cel mai apropiat de copii, și anume casa familiei, locul în care aceștia locuiesc și își desfășoară activitățile zilnice. Educarea copiilor în acest domeniu în viitor îi va face pe copii să conștientizeze necesitatea de a economisi resurse, importanța construirii unor locuințe eficiente din punct de vedere energetic și a utilizării unor soluții prietenoase cu mediul și de economisire a resurselor.
Produsele proiectului ( manual, ghid, planuri de lecție) reunesc cele mai importante informații despre casele eficiente din punct de vedere energetic.
Acest subiect este deosebit de important deoarece clădirile sunt responsabile pentru mai mult de o treime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE.
https://drive.google.com/drive/folders/1hL5VLXUCjwAnsAOw78ZKs_JujjJSWMMz
Proiect Erasmus + ComfyHouse:
Cooperarea școlilor pentru educația privind renovarea durabilă a clădirilor
Școala noastră va găzdui în intervalul 7-9 decembrie 2022 o vizită de studiu a partenerilor noștri din Lituania și Franța în cadrul programul Erasmus+ “Comfy House”. Vizita va oferi partenerilor posibilitatea să discute despre abordările de tip STEAM în educația formală, dar și despre modalitățile de a ajuta elevii să înțeleagă mai bine conceptul de schimbare climatică.
Proiectul are în vedere realitatea tristă a schimbărilor climatice și este construit pornind de la politicile europene stabilite pentru dezvoltarea unor sisteme mai durabile, cum ar fi strategia Pactului Verde European. Obiectivul Pactului Verde este de a face Europa neutră din punct de vedere climatic în 2050. Renovarea clădirilor în scopul asigurării eficienței energetice este una dintre pârghiile pentru o tranziție catre emisii reduse de carbon, soluțiile de renovare a clădirilor prezentând un mare potențial.
Există însă o lipsă uriașă de conștientizare și înțelegere la nivel local a conceptului de renovare în scopul eficientizării energetice. Se presupune că abordarea de jos în sus pentru a înțelege conceptul va avea un impact semnificativ asupra orientării persoanelor către prevenirea schimbărilor climatice, în special în rândul celor mai tinere generații, care în 2050 vor avea în jur de 30 de ani. Prin urmare, conceptul ar trebui să fie înțeles încă din copilărie. Într-adevăr, noile discipline educaționale promovate la nivelul UE, cum ar fi STEAM, permit școlilor să stârnească interesul pentru soluțiile de eficiență energetică a caselor încă de la începutul educației.
Asadar, scopul acestui proiect este de a dezvolta un program educațional pilot care va îmbogăți cunoștințele despre impactul consumului de energie al gospodăriilor, apei și altor resurse naturale în scopul ameliorării schimbărilor climatice, prin predarea interdisciplinară a utilizării artei, a educației de mediu și a designului științific.
Mai exact, obiectivele proiectului sunt următoarele:
– Promovarea abordării STEAM în educația privind soluțiile de eficiență energetică pentru case, prin predare interdisciplinară;
– Dezvoltarea și promovarea pedagogiilor inovatoare pe teme relevante pentru mediu pentru societățile europene;
– Dezvoltarea unui parteneriat între școlile primare și sectorul terțiar, cu scopul de a promova strategii de STEAM;
– Abilitarea profesorilor în instrumentele de învățare bazate pe proiecte care traversează disciplinele STEAM;
Proiectul își propune urmăptoarele activități:
– Organizarea unei vizite de studiu;
– Crearea Hub-ului de co-working Art&ComfyHouse (aplicație internă), unde copiii din ambele școli vor colabora la prezentarea și înțelegerea noilor soluții care ar putea fi utilizate în case în scopuri de economisire a energiei, prezentări realizate prin artă (ilustrare, animare, videografie, caricatură, construire de modele, etc.), precum și sesiuni de postere, spectacole);
– Inventarul Kids4ComfyHouses – materiale de artă și educaționale, fiind pregătite de copii pe baza abordării STEAM;
– Festivaluri BioComfyHouses – organizate în fiecare dintre școli, unde copiii vor prezenta rezultatele muncii lor părților interesate la nivel local, familiilor, prietenilor, colegilor;
– Pregătirea ghidului pedagogic inovator pentru profesori cu privire la modul de introducere a abordărilor ABURULUI în activitățile lor zilnice.
Acesta este un proiect-pilot, cu o durata de 12 luni, a cărui extindere este prevăzută la nivel internațional prin intermediul granturilor de parteneriat strategic în termen de doi ani.
Vă invităm să urmăriți site-ul nostru pentru imagini și impresii de la activități!
Dacă vrem să ne salvăm planeta, nu este deloc prea devreme să acționăm și o putem face doar împreună!
________________________________________
Proiectul Erasmus+ „Effective Learning”
2018-1-LV01-KA201-046968
Rezultatele proiectului:
-activități de follow up în fiecare dintre țările partenere: Letonia, Bulgaria, Marea Britanie, Franța, România.
-programe de pregătire pentru profesori și angajați ai centrelor pentru tineri
CompilationEffectiveLearning(1)
Safe School- Pupils Speak Out
Programul Erasmus + Acțiunea Cheie 2
(Cooperare, inovare şi schimb de bune practici)
” SAFESCHOOL-PROMOTING STUDENTS ENGAGEMENT IN THE PREVENTION OF BULLYING IN SCHOOLS“
SafeSchool – presentation of the project
Ţări partenere: ITALIA, PORTUGALIA
“Să călcăm pe iarbă!”
Școala Gimnazială Nr. 79 în parteneriat cu Colegiul Național Gheorghe Șincai și Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sector 4



Atelier de lucru
In perioada 12.05- 19.05 2014, în şcoala noastra au loc mai multe ateliere de lucru, cu elevii claselor a III-a C, F şi a IV-a B, D. Acestea au ca scop antrenarea elevilor în crearea unor povesti din piase LEGO si transpunerea lor în format electronic.
Programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 2
(Cooperare, inovare şi schimb de bune practici)
1. Parteneriat strategic ”Our Community” (2014-2016)
Ţări partenere: Scoția, Franța, Polonia, Germania, Romania, Spania
- Penicuik High School – Penicuik -Scotland –United Kingdom
- Colegio Residencia San Ignacio de Oviedo– Spain
- Zespol Szkol nr. 2 Stanislawa Lema Gimnazium nr.4 –Koszalin –Poland
- College Charles Suran – Boulogne –Sur-Gesse– France
- Școala Gimnazială Nr. 79 – Bucharest – Romania
- Oberschule Papenteich – Gross Schwulper – Germany
Raport – Intalnirea din Boulogne-sur-Gesse
- Prima intalnire a echipelor elevi-profesori din …..( citeşte mai mult)
- Romanian Local Traditions – Martisorul
2. Proiectul – KIDS-Keep Invest Donate Spend – (2014-2016)
Diseminare-romania-3-7-februarie
Ţări partenere: Turcia, Croația, Polonia, Portugalia, Romania
Şcoală Gimnazială Nr. 79 din Bucureşti, implementează proiectul ”Keep Invest Donate Spend”, realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+ (citeste mai mult…)
Proiectul îşi propune formarea obiceiului de a economisi – disciplina financiara, educatie financiara (….)
PROGRAMUL DE COOPERARE ELVEŢIANO-ROMÂN
“CASA EXPERIMENTELOR”
Proiectul COMENIUS
Programul ”Învățarea pe tot parcursul vieții” – Proiect european multilateral Comenius “European friends – Traditional Toys and Games” (țări partenere Anglia, Spania, Turcia, Italia, Grecia, Romania, Slovenia, Belgia, Lituania) (….. Citeste mai mult)
ŞCOALA ALTFEL
In perioada 6-11 aprilie 2016, în cadrul Programului Scoala Altfel – “Să ştii mai multe, să fii mai bun”, şcoala noastră a invitat elevii să reflecteze asupra comportamentului lor pe internet …
ANIVERSAREA POIETULUI NAŢIONAL “MIHAI EMINESCU”
In data de 15 ianuarie 2015, cu ocazia aniversării a 165 de ani de la naşterea poetului naţional Mihai Eminescu, în şcoala noastră s-au organizat următoarele activităţi:
- Clasa a III-a F, profesor Bălălău Carmen, a organizat Cercul literar ” Pe urmele lui Eminescu…”. Participanţi: elevii clasei a III-a F, profesor Bălălău Carmen, bibliotecar profesor Radoveneanu Florina, profesor Oncescu J.
- Montaj literar muzical ” Ce dor ne e de Eminescu !”. Secţiunea literară a fost pregătită de către profesorii de limba şi literatura română iar secţiunea muzicală a fost susţinută de corul şcolii “AMICII MUZICII” pregătit de domnul profesor Costel Zaharia .
“Poveste de iarnă“
Activitate prezentată la data de 17 decembrie 2014 de către profesorii din Aria curriculară ARTE:
- Expoziţia cu desene pe tema sărbătorilor de iarnă relizată de către elevii îndrumaţi de doamna profesor Daniela Bălăneanu.
- Recital de colinde susţinut de Corul “ AMICII MUZICII” pregătit de către domnul profesor Costel Zaharia.
“Colindăm, colindăm şi pe Domnu’ lăudăm“
Elevii clasei a VII-a D cOnduşi de doamna profesor Alupei Mariana, au susţinut un concert de colinde dedicat cadrelor didactice ale şcolii, în data de 19.12.2014.